آیا نعمتهای آخرت از جنس نعمات دنیوی هستند؟

+0 به یه ن

زندگی اخروی ماسوای زندگی دنیوی است. یعنی آنچه که ما الآن در مورد آخرت و چگونگی حیات جاودان و لذاتی که در آن خواهد بود، می اندیشیم چیزی نیست که واقعاً خواهد بود. ما چون تجربه ای غیر از این دنیا نداریم، لذات آخرت را هم فقط با لذات دنیوی مقایسه می کنیم. خداوند خواسته با توجه به سطح درک انسانها بهترین لذات دنیوی را به آنها نوید دهد تا لذات اخروی را برای انسان قابل لمس و درک نماید.برای درک بهتر مسأله مثالی بیاوریم: کسی که بصورت مادر زاد نابینا باشد هیچ تصوری از رنگ و نور ندارد و ما هرچه انواع رنگهای مختلف و زیبائی های آنها را برای او توصیف کنیم اصلاً قادر به تصور آنها نخواهد بود و دنیا را فقط با چهار حواس دیگر خود می شناسد. ما نیز الآن ابزار و حواسی برای شناخت و درک آخرت نداریم. ما در این دنیا توانائیهایی داریم که هنوز بالقوه هستند و بالفعل نشده اند. ولی در جهان آخرت تماماً بالفعل و کامل خواهیم بود.

من اؤز یولومدا سورورَم سیز نئجه؟!

+0 به یه ن

گروهی از فعالان اجتماعی اقدام به تشکیل کمپینی کرده‌اند که در پی ‌آن مردم را به رانندگی در بین خطوط و ارزش نهادن به قوانین رانندگی دعوت می‌کنند.

در این شهر مشکلات زیادی در حوزه‌های مختلف وجود دارد که همواره نمی‌توان حل آن‌ها را به مسئولین امر محول کرد، لذا لازم است در پاره‌ای از اوقات مردم نیز در راستای حل برخی از مسایل مسئولین را همراهی نمایند و اصلاحات لازم را ابتدا از خود شروع نمایند.

شاید یکی از مباحثی‌ها که عموم مردم با آن درگیر هستند و تخلفات ریز و درشتی را مشاهده می‌کنند، در حوزه رانندگی است و اشتباهات کوچک منجر به وقوع فجایعی عظیم و گاها جبران ناپذیر می‌شود.

اگر نیم‌نگاهی به موضوعات ترافیکی داشته باشیم می‌بینیم عدم حرکت دربین خطوط در خیابان‌های سطح شهر به حجم ترافیک می‌افزاید و آن را سنگین‌تر می‌کند، در جاده‌ها نیز عدم رعایت این مقوله‌ و انحراف از مسیراصلی عاقبتی همچون تصادفات شدید و مرگ اشخاص را رقم می‌زند.

 

گروهی از جوانان تبریزی با در نظر گرفتن این شرایط اقدام به تشکیل کمپین «من اؤز یولومدا سورورَم سیز نئجه» کرده‌اند تا از طریق رسانه‌ای کردن موضوع و پخش برچسب‌هایی به منظور الصاق در پشت خودروها در اصلاح فرهنگ رانندگی نقشی را ایفا کرده باشند.

بی‌شک ایجاد چنین کمپین‌هایی از سوی کسانی که دغدغه‌ی مسایل اجتماعی را دارند امری مثبت است و چه بسا آگاه‌سازی یک شخص و الزام وی به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی می‌تواند در کاهش تصادفات و ترافیک موثر باشد.

امید است با فراگیر شدن چنین اقداماتی از سوی تشکل‌های مردم نهاد و عموم مردم شاهد توسعه‌ی شهر و اعتلای فرهنگ رانندگی باشیم.



  • [ 1 ]