این فراکسیون بر اساس چارچوب های قانونی فعالیت خواهد کرد و طی روزهای آینده هیات رئیسه مجلس برای نحوه عملکرد آن تصمیم گیری می کند.

عصر تبریز: نایب رئیس و رئیس فراکسیون نمانیدگان مناطق ترک نشین مجلس شورای اسلامی گفت: این فراکسیون بر اساس چارچوب های قانونی فعالیت خواهد کرد و طی روزهای آینده هیات رئیسه مجلس برای نحوه عملکرد آن تصمیم گیری می کند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌ رسانی مسعود پزشکیان، وی خاطرنشان کرد: بحث فراکسیون برای قومیت نیست و هیچ ربطی به قومیت ‌گرایی ندارد، بلکه نمایندگان مناطق ترک‌ نشین در چارچوب آن کنار هم جمع شدند.
وی ادامه داد: البته در هیات رییسه مجلس شورای اسلامی برای نحوه عملکرد این فراکسیون تصمیم ‌گیری خواهد شد و به هیچ عنوان اقدامی خلاف قانون صورت نگرفته است.
پزشکیان گفت: هرگونه پیامی در رابطه با مسائل قومیت گرایی را تکذیب می‌ کنیم.
پیش از این نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در جریان نشست علنی روز گذشته مجلس در اخطاری با استناد به سه اصل قانون اساسی، اعلام کرد: بنابر اصل ۱۹ قانون اساسی ملت ایران از هر قوم و قبیله‌ای که باشند، از حقوق مساوی برخوردارند و بنابر اصل ۲۰ همه افراد ملت اعم از زن و مرد به‌طور یکسان از حمایت قانون برخوردار هستند و همچنین بنابر اصل ۸۴ قانون اساسی هر نماینده در برابر تمام آحاد ملت مسئولیت دارد.
احمد مرادی گفته بود: مجلس صدای ملت است و باید منادی وحدت و کثرت‌گرایی باشد و اگر این روند ادامه یابد دیر یا زود باید منتظر تقسیم‌بندی‌های بعدی در سایر اقوام باشیم و این مسئله می‌تواند منجر به اخلاف در سطح کشور شود.