میزان فطریه و کفاره روزه ماه مبارک رمضان

+0 به یه ن

 

بر اساس اعلام نظر آیت الله العظمی سبحانی، زکات فطره امسال برای هر نفر بر مبنای قوت غالب گندم مبلغ شش هزار تومان (6,000 تومان) و بر اساس قوت غالب برنج خارجی، مبلغ پانزده هزار تومان (15,000 تومان) و برنج ایرانی، مبلغ سی هزار تومان (30,000 تومان) اعلام شده است.

 

بسمه تعالی

به اطلاع مؤمنین گرامی می‌رساند؛ بر اساس فتوای آیت الله العظمی سبحانی (مدّظله العالی) میزان زکات فطره امسال برای هر نفر بر مبنای قوت غالب گندم مبلغ شش هزار تومان (6,000 تومان) و بر اساس قوت غالب برنج خارجی، مبلغ پانزده هزار تومان (15,000 تومان) و برنج ایرانی، مبلغ سی هزار تومان (30,000 تومان) می باشد.

کفاره روزه غیر عمد (عذر) برای هر روز مبلغ دو هزار تومان (2,000 تومان) است که باید به صورت نان تهیه و پرداخت شود، همچنین کفاره روزه عمد برای هر روز مبلغ یکصد و بیست هزار تومان (120,000 تومان) است.
لازم به ذکر است بر اساس مسأله 16399 توضیح المسائل معظم له:

کسى که موقع غروب یعنى قبل از غروب شب عید فطر گرچه به چند لحظه باشد بالغ و عاقل و هشیار است و فقیر و بنده کس دیگر نیست، باید براى خودش و کسانى که نان خور او هستند، هر نفرى یک صاع که تقریباً سه کیلو است گندم یا جو یا خرما یا کشمش یا برنج یا ذرت و مانند اینها به مستحق بدهد و اگر پول یکى از اینها را هم بدهد کافى است.



  • [ 1 ]