سزارینین كؤرپه‌نین حافیظه‌سینه ضرری وار*الولادة القیصریة قد تضر بالذاكرتین المؤقتة والدائمة للمولود

+0 به یه ن

تازالیقدا آمریكانین ییل دانیشگاهی‌نین طیب دانیشكده‌سینده بیر علمی تحقیق اولوب كی طبیعی دوغماق باره‌سینده هیجانلی و تازا معلومات وئریر. بو تحقیقات گؤرسه‌دیر كی طبیعی دوغماق سزارین دوغماسیندان, اوشاقدا یارانان موثبت اثرلره گؤره فایدالیدیر.

موحقیقلر دئییبلر كی طبیعی دوغمادا اوشاغین بئینینده بیر پروتئین تشكیل تاپدیرار كی اوشاغین بئینینین روشدو و توسعه‌سینه حتّا بلوغ مرحله‌سینه‌جن كؤمك ائدر.

"UCP2" آدیندا اولان بو پروتئین اوشاغین بئینینده سلوللار و عصبی رابیطه‌لرین یاخشی روشدونه باعیث اولار, مخصوصاً هیپوكامپ منطقه‌سینده كی مُوَقّت و داییمی حافیظه‌نین تشكیل وئره‌نی دیر. بو پروتئین غذا متابولیسمی و یاغلارین اریتمه‌سینده عمل ائدر و آنا سوتودونون اصلی تركیباتینداندیر. هابئله طبیعی دوغما آنا سوتوندن تغذیه اولماغا دا كؤمك اولار.

"PLoS ONE" مجله‌سی‌نین اوت آیی‌نین 8-ده  چاپ اولان بو تحقیق سیچانلار اوستونده آزماییش اولوب و گؤرسه‌دیر كی سزارین یولو ایله دوغماق بو پروتئینین تشكیلینه مانع اولور و بو دا كؤرپه‌نین ساغلیغینی خطر معرضینده قویور و داییمی و موقت حافیظه‌نین صدمه گؤمه‌سی‌نین احتیمالینی چوخالدیر.

منبع:  http://www.akherakhbar.info/article.asp?id=20364

الولادة القیصریة قد تضر بالذاكرتین المؤقتة والدائمة للمولود

كشفت دراسة علمیة حدیثة أجراها باحثون من كلیة الطب بجامعة ییل بالولایات المتحدة الأمریكیة عن معلومات جدیدة ومثیرة بشأن الولادة الطبیعیة وتفوقها على الولادة القیصریة فى إحداث بعض التأثیرات الإیجابیة على صحة المولود الجدید.

وأشار الباحثون إلى أن الولادة الطبیعیة تقوم بتحفیز تكوین أحد البروتینات داخل مخ المولود الجدید والذى یحسن من عملیة نمو المخ وتطوره خلال حیاة الطفل وحتى وصوله إلى مرحلة البلوغ.

ویعمل البروتین الجدید الذى یعرف باسم "UCP2" على نمو الخلایا والوصلات العصبیة بشكل أفضل داخل مخ الطفل، وبالأخص داخل منطقة الحصین، المسئولة عن تكوین الذاكرة المؤقتة والذاكرة الدائمة، وكما أن هذا البروتین یعمل على تحفیز عملیة التمثیل الغذائى للدهون الخلویة، والتى تعد من المكونات الأساسیة للبن الأم، وهو ما یساعد على عملیة الرضاعة الطبیعیة.

وأضافت الدراسة التى نشرت بدوریة "PLoS ONE"، داخل العدد الصادر فى الثامن من شهر أغسطس الجارى، وأجریت على مجموعة من فئران التجارب، أن الولادة القیصریة تُعیق عملیة تكوین هذا البروتین وهو ما یعرض صحة المولود الجدید للخطر ویرفع فرص إصابة ذاكرتیه المؤقتة والدائمة بالخلل.



  • [ ]